lördag 6 augusti 2011

Grönskog.....




Tjingeling på er.
Har haft en härlig dag,
med stor släktträff på
just denna bloggens namn,
gården Grönskog.
Det är nu egentligen inte vårt
hus namn,utan huset där min
far föddes,och bodde de
första åren.
Vårt hus,är väl mer en dröm,
om Villa Grönskog.....
Tycker ju just att namnet är
så vackert,och bär med sej
historia om min familj.

Barnen stupade i säng efter en
dag med mycket spring i benen,
och jag sitter och tittar på alla
bilder som tagits idag.
Denna bilden har ju allt som jag
gillar.Något gammalt använt
och så är det rostigt.
Blir inte bättre än så.

I morgon är sista dagen på
semestern,här.
Då ska vi hjälpa sonen och
tapetsera.
Ha det allra bäst.


13 kommentarer:

  1. høres ut som dere har hatt en herlig dag.... slektstreff er hyggelig...

    nydelig bilde,..

    ønsker deg en fin helg videre..

    klemmer o=)

    SvaraRadera
  2. Det är ett väldigt vackert namn!!!! Fin bild. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. <gillar namnet mycket. Kul att veta var det kommer i från.
    kram malin

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar skog.... o skatter finns ju överallt....:) Kram Annika som fortfarande är anonym.... j....a blogger.... men utsikt har ja..:)

    SvaraRadera
  5. ja, namnet är verkligen vackert...! Och alla behöver vi väl något att drömma om :-)
    Önskar dej en skön söndag, kram åsa

    SvaraRadera
  6. Mycket vackert foto!!!!!
    Den skogen ser så mystisk och sagolik ut, där vill jag gå....så fint.

    Lycka till med tapetserandet.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. Villa Grönskog, det är ett vackert namn på ert fina hus. Roligt med släktträff, och perfekt och ha det på sommaren.
    Ha en mysig fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Låter härligt! Trevligt att träffa släkten. :)
    Mysigt namn som betyder mycket för dig. Det är viktigt att ta vara på sånna saker tycker jag. Saker med historia och anknytning till vem man är...
    Riktig fin och stämningsfull bild också. Gillar den! :)
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Vilken undebar bild du tagit.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt lite trolskt skogsfoto! Verkligen grönt! =0)
    Ha en bra dag med tapetseringen!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hallojsan anette!!

    Hoppas semestern har varit härlig!?

    Bilden var helt underbar! jag minns barndommens skogpromenader då det faktiskt låg en massa rostiga saker i skog och mark!! Inte visste jag då att jag hade velat haft det nu till pynt!! :)

    Då tänkte jag bara på det stackars djuren och städade undan det!

    Må så gott!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  12. Ja det är verkligen ett underbart namn. Och hoppas du haft en underbar semester. Önskar dig fina dagar nu. Kramar Maria

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails