måndag 1 augusti 2011

Fast....



.....i uterummet verkar jag vara,
för tillfället.
Inne känner jag att mycket behöver
göras,så efter semestern blir
det en riktig uppryckning.





En massa nya idéer far runt i
mitt huvud,och jag funderar på
vilket jag ska börja med.
Ett svart sirligt och avskavt bord
står på önskelistan,till
vardagsrummet.




Och till sovrummet,ett tungt
överkast i lila sammet.....ja,
det vet jag inte precis var jag ska
hitta det.
En del ska bort,nåt ska målas
och fixas,och framför allt ska
det rensas.




Visst är det kul när nya idéer
kommer,efter lite stillestånd.
Jag riktigt längtar till man kan
sätta fart igen.
Men,nu är det fortfarande en
vecka kvar av semestern,
och den ska vi njuta av.
Ha det allra bäst.

Ps.Tjoho,nu har jag klickat hem ett
mörklila överkast,såå snyggt.

14 kommentarer:

  1. Hihi vad kul det är att klickt hem saker;) Det är nog många som känner som du att kommer efter inomhus just nu, men det blir väl så på semestern- njut på du sen har du ju hela hösten på dig att fixa inne....Kram J

    SvaraRadera
  2. Sitter också på verandan o klurar för det mesta... ideerna poppar upp o man tänker påallt man vill göra..... har 4 underbara veckor kvar av semestern o ska njuuuta.... va kul att du hittade ett överkast som du gillade... låter ju hur fint som helst med sammet...:) idag står massage på schemat här o sen blir det nog en båttur kan ja tänka... solen strålar o varm blir det.... Kram Annika
    får kommentera som anonym.... vet inte varför det inte går annars.... men det är jag som har utsikt över sjön som skrivit..:) Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis att du hittade det lila överkastet!
    Förstår att du är fast i det vackra rummet!
    Vi har ljuvligt sommarväder här,jag njuter av att kunna sitta ute på kvällen utan att frysa.
    Nu går jag in i min sista semestervecka för denna sommar precis som du, skall ta tillvara varje sekund, till helgen blir det fester både fredag och lördag, först har vi gårdsfest med grannarna och nästa dag kräftskiva hos god vänner, bra avslutning på semestern.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kramar i massor
    Raina

    SvaraRadera
  4. Precis sån är jag denna tiden också...har en massa nya idèer inför hösten!
    Vill göra om allt hemma.......
    Christer får spader som vanligt när mina påhitt bara poppar upp......

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Ser att du hittat ditt överkast, det första jag tänkte på var HM. Kanske är det där du hittat det... Bordet låter jättefint, du har bra planer.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att du fick tag i ett lila överkast.
    Jag har också påbörjat den sista semesterveckan så nu får man verkligen se till att njuta ordentligt :)
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Hallå sköna böna!

    Tipsar dig om att Åhlens har ett tungt lila sammetsöverkast nu på REA, och de har nog halva reapriset nu tror jag....men såg sen att du klicketiklickat hem ett....men kan vara värt att kolla kanse.....=)

    Många har kommenterat mitt förra inlägg, och det var många som hade lyssnat på det gripande programmet från Monika....Jag tänker på dig och din oerhörda förlust, vad kan vara värre? Det var så fint sagt av Monika, om saknaden som hon alltid bär med sig som en värmande filt....och ett barn Anette, ditt barn.....Du är så otroligt stark! All kärlek till dig!!!!
    Önskar dej en fin vecka.
    kram Loellan

    SvaraRadera
  8. Kul att du hittade ett lila överkast så snabbt. Kommer att bli jättefint.
    Det är härliga dagar nu så det gäller att passa på att njuta.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hallojsan vännen!!

    Ååå det är så roligt att planera..nästan det roligaste faktiskt..efter pimpandet ;)..

    Jag klurara också på idéer men är lite dålig på att vänta såå jag far runt heela tiden..skulle vilja ha en vastängningsknapp( det tror jag maken skulle vilja också..hmmm)..
    Njut nu av den sista veckan så ser jag fram emot allt fint du kommer att fixa!! :)

    Varma kramar ifrån Sanne

    SvaraRadera
  10. Vad skönt du verkar ha det....drömma lite. Ja inte blir det många knop ni värmen inte. Nu blir det strax bad här. Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Ja, bara semestern är över får man börjar med alla ideér man har samlat på sig under den.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  12. Njuuut av semestern, vännen!
    Snart är hösten här och då kan du ta tag i alla dina idéer..

    Skriv ner och skissa dem bara - så att de inte flyger i väg i sommarvinden!

    Kramen Jenny,

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Ja, visst är det lite småmysigt att sitta och planera framåt! Länkar dig till mig, ha det gott kram Marie

    SvaraRadera
  14. hej
    Semester=vila. Ser underbart härligt ut där på din veranda. Kom gärna in till mig, finns enliten utlottning.
    kram Malin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails