måndag 22 februari 2010

I mitt årstidsskåp.......


Tjingeling på er.
Utanför blir drivorna högra och högre.
När jag går ut på gården,
på gången som maken skottat,
och snön ligger så hög på båda sidor,
får jag en känsla av vintersemester
i Eda i Värmland.
Dit for jag,mina föräldrar och syster
några vintrar när jag var liten.
Tänk vad härligt det är med fina
minnen som man kan
tänka tillbaka på och minnas.

I mitt årstidsskåp i köket däremot,
där är det vår,har jag bestämt.
Kan inte få nog av alla dessa
vårlökar,har nog i alla rum.
Och jag fick visst med ett litet
ägg där också:)

Ha det bäst.

Anette

9 kommentarer:

  1. Så vårigt o fint du har det! Det behövs nu i kylan! Här visar termometern -23c, så våren känns långt bort nu....Ha en bra dag! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera
  2. Så fint i ditt årstidsskåp!
    Kylan håller sig envist kvar här men det är bra att vi får tänka vår innomhus.
    Ha en riktigt bra måndag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen fint med vårlökar och det är ju nu man ska njuta av dem. Inte kan man väl ha för många heller;)
    Tycker du gör så himla fina ägg- och vårlöksarrangeman.
    //Camilla

    SvaraRadera
  4. Ett sånt litet skåp kanske man skulle ta o fixa till.... vad mysigt att kunna pynta lite efter årstider så.... ja nu ska du veta att det är fint i Valfjället.... kanonföre o massor av snö..... sportlovet kommer att bli kanon... Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så fint du har gjort. Det är en härlig hälsning om vår som vi behöver nu. Vi hade 25- här i morse. Ha en bra vecka.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  6. Det börjar smyga fram lite ägg på bloggarna, så vårigt och fint tycker jag. Eda ligger inte så långt från där min mamma bor och där vi har sommarstugan. Då vet du var jag håller till.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Hallojsan!

    Vad kul! har du ett årstidsskåp?..fint var det nu med ägg o allt!

    ha det gott!
    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  8. Vad fint du har det i ditt skåp! Tur att vi åtminstone kan frossa i vårlökar nu när våren lyser med sin frånvaro!

    Goa kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails