onsdag 17 februari 2010



Hallå på er.
Nu är jag tillbaka en liten kort
sväng.
Har gjort ett äggarrangemang i
köksfönstret av en lampskärm,
spansk mossa m.m
Enkelt och billigt.
Äggen köpte jag när blomster-
affären hade utförsäljning(har en
liten drös till:)



Min tid räcker inte till allt som jag
vill göra.
Är det nån som känner igen sej?
Eller kanske det är jag som inte är
tillräckligt strukturerad.
Men den där lediga tiden,när man
lurvar omkring i myskläder
och gör precis ingenting,
är också viktig.,tycker jag,
den vill jag inte bli av med.
Såå.....inläggen kommer när dom
kommer.
När andan faller på,alltså.



Tack alla söta ni för kommentarerna.
Kram Anette

10 kommentarer:

  1. Det är så fint när det börjar smyga in lite ägg i dekorationerna. Våren känns närmare då, idag snöar det här. Jag är ledig, ska ha en riktig lurv-dag, kanske ev. sy några lavendelpåsar.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilket fint arrangemang, ska nog tjuvstarta lite jag också, kommer inte vara hemma över påsk så får väl njuta lite innan istället.
    Tycker du har helt rätt inställning vad gäller bloggandet. Har ibland känt lite ångest för att jag inte får tid till nytt inlägg, utan bara sitter i soffan och myser. Men vilket är egentligen viktigast? Att ta hand om sig själv och familjen eller sköta bloggen??
    Så mys på du bara, för det tänker jag göra.
    //Camilla

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!

    helt rätt inställning!..glider själv omkring i mys,pyskläder just nu!!

    Vilken vårkänsla det ger med lite ägg!!..Blev inspirerad!!

    ha det bäst!!
    Kram Sanne...

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja, de där med lust och ork kommer ju och går...Nu är jag lite piggare igen, men man har liksom ingen lust att ta sig för nåt...är lite trött på snön nu. De känns som om vi aldrig kommer att få vår...de är ju klart vi får, men de blir nog sen, tyvärr...De är i alla fall skönt att de ljusnar både på mornar och kvällar, de piggar ju upp!

    Jaha, så Lilla A busar också, konstigt för de har Lilla E också börjat med! I helgen blev de väldigt tyst i badrummet...då hade hon hällt ut nästan en hel flaska duschcream i avloppet?!? Sen är de jätte kul att ändra våra timerar...trodde att detta var nåt de höll på med när de var yngre!?

    Har ni sportlov denna veckan? De har vi här, men jag jobbar som vanligt. Men nästa vecka får Lilla E ett par dar hos mormor och morfar och så är dagis stängt på torsdag. Då är jag ledig. De lutar åt universeum då! Mysigt att hitta på nåt bara vi 2!

    Må så gott, KRAM, Lina

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev! Jag undrar också var tiden tar vägen?! Och drälla runt i mysisar måste man ju bara få göra! =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättefint arrangemang! Visst är det mysigt att strosa omkring ibland och göra ingenting!

    SvaraRadera
  7. Bara vara i mjukisar är väl för härligt!!!!
    Så härliga bilder...
    Ha en mysig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Nej, finns de nåt bättre än att komma hem med lite nytt från blomsteraffären? Har man inte vår ute så får man ju ordna till de inne! =)

    Men va kul, kan de kanske bli ett besök hemma hos oss då framöver????!!!! Va kul! Du får höras av dig när de närmar sig! De ska bli spännade att se om våra små A och E känner igen varandra??

    Storstädning om natten, jo ja tackar...då kan jag nästa ana vad som hänt hemma hos dig idag!

    I kväll är tanken att vi ska köra upp Lilla E till mina föräldrar, men väglaget är ju inte de bästa....tycker inte om att vara ute i trafisken då. Men vi avgör i eftermiddag hur vi gör. Lilla E längtar och vi har ju köpt in all färg...

    Må så gott & ha en trevlig helg!!!
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  9. Hej
    Men så vackra arrangemang du visar just nu,ja egentligen som alltid, men det blev så fint med dina ägg.
    Du tar så fina bilder också.
    Ha en bra dag.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  10. Vilken kul idé att använda en lampskärm, det blev jättefint.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails