torsdag 4 februari 2010

En sån där dag som man blir glad av....




Hela helgen ligger framför,
vackert vinterväder,
trevliga saker inplanerade,
melodifestivalen börjar
(är en melodifestivalälskare),
och så Let´s dance förstås....




Massa ideér har jag fått i huvudet.
Omflyttningar här hemma.
Hallen skulle kunna få lite vit färg
i taket och på väggarna,
Lilla A ska flytta in i nytt rum,
så nu ska imperialsängen vitmålas,
och har jag inte lite loppisfynd
i källaren sen i somras som
behöver fixas till.....




Med ljuset kommer idéer
och inspiration och lust att
förändra lite grand.



Här är en hörna av vårt `storarum´.
En rostig ljusstake som jag fyndade
häromdagen,ett gammalt nött
kamerastativ som jag fått av
sonen,och som jag faktiskt använder
ibland.




Och lite andra plocksaker,som jag
tycker om att plocka hit
och dit.

En sån där vanlig dag som
man blir glad av.....
Nu önskar jag er den allra bästa
helgen.

Kram Anette

10 kommentarer:

  1. Hej Anette
    Du är väldigt säker på att inreda, och få mörker och ljus att kontrastera mot varandra på ett spännande sätt.
    Det blir så vackert att se på.
    En väldigt vacker spets,undras om det ligger något slags gammal stativ där i lådan, det lilla svarta med tre ben, stämmer det?
    Jättefint att få hälsa på dig igen och se din begåvning.
    Ha en underbar helg, och njut av melodifestivalen.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  2. Vackra saker du har där.... fint... o du dina tunikor är ju såååå fina..... härligt att ha en hel helg framför sig så här.... jobbar visserligen 8-15 på lördag men kvällen ä ju ledig.... ha det så gôtt... Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ja det låter som om du har en massa trevligheter på gång :) Fina bilder!
    Ha en mysig fredag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Här är en till som gillar fredagar, och Melodifestivalen såklart. Tror det kan bli en del bra imorgon. Härligt att dina pysselandar börjar vakna, mina tror jag sover än. Det var en fin dörr du hade där, och vackert med spetstyget.
    Ha en toppenhelg
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Fredagar är bara bäst :)

    Skönt att höra att pysslandet är på topp!

    Önskar dig en fin helg

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  6. Vilken skön stämning du fått till i ditt hörn.
    Lagom med färg och fina gamla prylar.
    Ha en skön helg.
    //Camilla

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt att få ta del av din härliga dag. Du har arrangerat så fint! Alltid lika roligt att komma på besök och se vad du nu har hittat på!

    Själv är jag trött efter att ha snott runt hela karusellen själv i massor av dagar. Maken är bortrest men som tur var blev jag bjuden på middag i afton! Härligt!

    Hoppas att du får en fin helg!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  8. Hallojsan!
    jag hör att du har en toppenhelg på gång..en sån där lagom helg där man gör det man hinner, myser lite vid Tv:n med familjen :)

    Fina saker du visar på brickbordet!!

    Ha det bäst i helgen!!

    Kramis Sanne!

    SvaraRadera
  9. God Kväll i stugan! Hoppas att du haft en bra dag! Vilken härlig inspiration du bjuder på....Här blir det också mys med familjen o Lets Dance! Önskar dig en skön helg! Fredagskramar Therese

    SvaraRadera
  10. Hej, vill bara tipsa dig om min utlottning, välkommen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails