söndag 25 april 2010

Visset och vackert.......


Hej hej!
Vilken helg det har varit.
Vårbasaren och loppisen i
kyrkan var bara bäst.
Massor av folk hela dagen,
härlig stämning och mycket fyndande:)
Gooda soppor och våfflor.
Trötta är vi nu,som har jobbat
med den,men det känns så
bra när det blev så lyckat.




Underbar vilodag,har det varit
idag.
Sol och värme och vi har suttit
i solen och njutit.
Lilla A har sprungit runt med
fotbollen,tycker mej ana en
liten fotbollstjej.

Tänk att en massa visset ogräs kan
vara så vackert.
Tog en bild på ett fönster i mitt växthus,
som inte har fått någon
vårstädning än.
Jag ska verkligen inte visa det från
den rätta sidan:)
I morgon är det vanligt igen,och
jag ska titta in till er andra då,
det har jag ju inte hunnit med på
ett tag.
Ha det bäst.

Kram Anette

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Oh va härligt att er basar blev så lyckad! Hade jag inte bott så långt borta hade jag hängt på låset! =) Såg så mycket fint i ditt förra inlägget!

    Här har vi också haft en skön söndag med arbete i trädgården! Mina föräldrar kom på eftermiddagen och pappa och maken gjorde om en rabatt vid vår uppfart! Vi har sågat ner en massa gamla tujor där. Nu la de sten och grus...bilder kommer. De låter inget vidare, men de blev så bra! =)

    Lilla E är mycket bätter nu och har varit ute i dag och kört grus med sin lila skottkärra! Min mamma är här nu och stannar till onsdag. I morn blir de att vara hemma, men på tisdag är de dagis igen. Skönt med lie mjukstart och korta dagar i början. De var ju ett tag sen hon var där nu och var frisk!

    Ibland blir jag så full i skratt när jag läser om Lilla A, hon verkar ju nästan vara som Lilla E! Här är de också fotboll som gäller nu. Vi ska spela på gräsmatten och de ska göras mål! Vi får försöka sammanstråla våra små fotbollstjejer i sommar igen! =)

    GI, går bra! Jag mår bra och magen känns lugnare och plattare! 1 kg har jag gått ner i veckan. Saknar inte ris, pasta och potatis. Inte heller mina mackor..men igår när jag bakade bullar var jag ju tvungen att smaka! Man måste ju leva lite också!

    Må så gott!!!!
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  2. Så kul att det blev så lyckat!
    Tänk om man kunde vara där och fynda #fniss#
    ha en fin vecka
    kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Anette!

    Vad roligt att basaren blev lyckad! Det märks att jag varit lite bloggfrånvarande för hemma hos dig hade jag massor av fina inlägg att ta igen. Du visar alltid så mycket fint och den "nya" headern med alla örngott var helt ljuvlig. Fast den har du säkert haft ett tag...

    Hoppas att du får en fin vecka!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  4. Vad skoj att det blev lyckat.Önskar dej en bra start på nya veckan.Ha en skön dag kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Ja vad bra att loppisen blev lyckad! Har varit på Lions loppis i helgen där det blev lite fynd. Men oj vad folk det var! Inte lätt att se något...

    Kraaaam/Nettan

    SvaraRadera
  6. Roligt att det blev i helgen,syntes att ni hade mycket fint, där skulle man varit och fyndat.
    Ha en fin vecka!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hallojsan!

    Så kul att loppisen blev lyckad!!..Det var en otroligt vacker bild på ogräset..trodde först att det var solskuggot mot en husvägg!!

    ha det bäst!!

    kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  8. Det var ett fint foto med gräset, roligt och ta såna skuggbilder. Fint att loppisen gick bra, förstår om du har ont i fötterna. Ser lilla Iris i högerkanten, undrar allt hur du bar dig åt för och få köpa en mus...
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Vad bra att loppisen gick så bra!
    Vilken snygg tavla det blev av ogräset :)
    Ha det gott! Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Vill bara titta in och säga hej och en kram. Har inte glömt av dig. För mig är det många som vill ha min uppmärksamhet nu som t.ex. pionen, dillen, rosorna och en och annan maskros, dessa tar faktisk all min fritid.
    Ha det bra!
    Med risk att du blir lite jordig så ger jag dig en stor kram Raina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails