måndag 5 april 2010

Krusidulligt......




Lite rosa krusidulligt,
passar mej perfekt så här efter
påsk.
Mitt växthus har fått komma fram
igen,med lite vårfräscht i.





Santa Paula,som jag i många år
ratat,tycker jag nu är jättefin,
och den här krusidulliga
varianten kan jag bara inte motstå.
Till detta,en ny vårsjal,
som hänger över kanten.



En annan blomma från min
barndom är denna lilla skira
`Fäller-ihop-sej-när-man-petar-på
den´.
Vet inte vad den heter,
men nu faschinerar den en ny
liten tjej.



Tack alla söta ni,som tittar in till
mej,och lämnar små
hälsningar.




Ha den allra bästa
efterpåsk-veckan.

Kram Anette

8 kommentarer:

  1. Å vad man njuter av att komma in hit och se dina vackra bilder!
    Jag har faktiskt också på den senaste tiden börjat kasta mina ögon på saint paula efter ett låååångt uppehåll. De är faktiskt riktigt fina.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Det var en ljuvlig Saint Paula du har, så vackra färger o former.Du fotar så fint. Ha en härlig vecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Den rosa varianten är jättefin, och den som inte gillar att man pillar på bladen var rolig. Jättesöt kopp har du också, vilka färger!
    Nu är det inte mycket kvar av påskledigheten, men det har varit skönt.
    Ha det gott
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastikt fin kopp!!! Ha den allra bästa efterpåsk-veckan du också! Kram helena

    SvaraRadera
  5. Hallojsan vännen!

    Jag gillar st Paulian och köpte en ljusrosa ..krussidullig häromdagen!

    Vilken söt liten kopp du hade med på ena bilden!

    ha en bra vecka!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  6. De paulorna år så himla söta! Har haft ett par stycken själv. Kommer inte på just nu vad just den sorten kallas.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar Saint Paula, har aldrig sett den färgen med krusiga blad, så söt. Kaffekoppen var helt ljuvlig.
    Ha det gott i veckan!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  8. Som vanligt så vackra bilder. Det är roligare att titta in på din blogg än att bläddra i en inredningstidning.

    Kram Outi

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails