tisdag 5 april 2011

Visst är man lite beroende....




......av hur många som tittar in,
är följare,och försvinner någon så
tänker man,nej,det kanske är dax
att sluta blogga.

Nu tycker jag ju att det är så
fantastiskt roligt att fotografera
och blogga.

För snart ett år sedan,sa jag upp
mej från mitt jobb,för att vara hemma
och ta hand om barn och familj.
Ett beslut som vi fortfarande inte ångrar.
Familjen är alltid nummer ett för mej,
och bloggar gör jag nån liten ledig
stund,oftast sent på kvällen,när det
är lugnt.
På dom villkoren vill jag ändå göra
en kreativ och inspirerande blogg,
fast renoveringsarbete tar lite tid,
man skulle ju vilja visa upp allt
tiptop direkt,förstås.



Idag visar jag ett(enligt mej)
snyggt fynd från återvinningsstationen.
Gammal träram med massa hönsnät,
det är sånt som tilltalar mej:)

Nu får ni ha en alldeles strålande tisdag.

Kram Anette

14 kommentarer:

  1. Klart du inte ska sluta blogga, tror det generellt att besökare/kommentarer går ner nu pga våren som är i antågande, det är samma för mig och så har det nog varit under de år som jag bloggat. Vad härligt att du haft möjligheten att vara med dina barn, var hemma länge med mina äldsta dock gjorde en skilsmässa att mellantjejen hamnade på dagis när hon var 1½ år, medans de två stora var 4 resp 5 år när de började. Lilla tjejen började på dagis när hon var tre år och var sen bara 15 timmar i vckan och jag är så glad över att jag fått tillbringa så mycket tid med mina barn, för tiden kommer aldrig tillbaka.....
    Ha en riktigt fin tisdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Du lyckas toppen med att göra en vacker och inspirerande blogg!

    Jag var hemma med mina 3 numera tonårsungar i 9 år och det är dom finaste åren i mitt liv! Jag följde varje steg i deras utveckling själv och det har jag aldrig ångrat en enda sekund!

    Kram J

    SvaraRadera
  3. Du är bland dom första jag började följa, när du hade gamla bloggen. Och det var ett bra tag innan jag började blogga själv. Jag vann min första tävling hos dig, det var stor uppståndelse på jobbet, dom såg det först.
    Jag har också avhoppare, såklart man undrar, men som Lena skriver på våren avtar aktiviteten.
    Jag tycker du har jättefina inlägg jämt, som dagens trälåda.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Så där känner vi nog alla ibland, vem kan vara intresserad av det jag skriver om....man blir så självkritisk.

    Jag är många gånger så rädd att jag ska glömma bort någon som kommenterat hos mig, vill så gärna svara alla!

    Sedan är det väl så att man har ju bloggen för sin egen skull egentligen.Jag är som du...gillar att skriva och fota så då passar ju en blogg perfekt.

    Ha nu en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Du Annette jag kan känna lite som du imellanåt. Besökarna sjunker och då tänker man ju att de tycker att min blogg är så ointressant, men sen kommer jag på att jag gör det för min egen skull, blogga som en dagbok, vad jag gör och vad som händer på dagarna. Jag tror aldrig att jag kommer sluta blogga, även om jag inte har så många besökare.
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  6. fint du har gjort... gillar att titta in här och bli inspirerad! Visst håller jag med... man kan bli lite "beroende", är ju alltid roligt när det finns nya kommentarer. :-)
    Må så gott
    kram åsa

    SvaraRadera
  7. Visst är det så!!!! Men nu är det vår och man tar sig inte samma tid till bloggandet!!!!
    Du har inspirerande inlägg jämt.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Nej, sluta inte blogga pga det. Jag har ju själv haft en längre bloggpaus pga av en tragedi som hände. Men när jag kände mig redo kom jag tillbaks. Visst tappade jag en hel del läsare under tiden men de kommer nya igen :)
    Så länge man tycker det är kul ska man hålla på.Den har vi ju för vår egen skull, men samtidigt får vi ju så enormt mycket tillbaka.

    Gillar ditt fynd skarpt!

    Ha en fin dag vännen

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  9. Nej sluta inte blogga pga av det .Visst är man beroende men även tycker jag att det ger så himla mycket !Inspiration ,gemenskap omtanke söta och värmande kommentarer.Så länge man tycker att det är skoj ska man ju hålla på.Underbara fynd du har gjort.Ha en fin dag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  10. Som du vet gillar jag din blogg skarpt, du har så bra idéer och fina bilder, vore en skam om inte vi alla fick se detta.
    Mina döttrar är 16 och 17 och jag har varit hemma med dem till skolan började, har jag bara igen idag, hoppas jag:) Jag jobbar bara halvtid nu så jag kan agera taxi och allt annat som man får ställa upp med när man bor på landet och ungarna har kompisar, pojkvän i stan.
    Ser att våran kommit nu, du har fått så fint, en annan somnade ute i solen i helgen, kanon skönt!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  11. Jag var dagmamma i en period när våra barn var små. För det första var det det bästa jobb jag haft + att jag var hemma med våra egna barn oxå. Här hos dig blir man alltid inspirerande av dina saker
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  12. Hej gumman!

    Ja samma här....dum tanke kanske...ibland räcker ju inte tiden till heller...kanske inte mer än för ett eget inlägg, och inte till att titta in hos andra onech lämna en rad...när det sker då får man samma tillbaka...lämnar man inget avtryck blir det inget avtryck tillbaka ..Sant men tråkigt, och då tänker jag, dax att skärpa sig, och det är då det blir ett "måste" vilket jag aldrig har velat att det ska vara...

    Stor kram till dig för fin blogg och för ert beslut att "tagga ner" och vara hemmamamma...

    KRAMIS Loellan

    SvaraRadera
  13. Hej Anette
    Jag gillar grova band, tags juteväv och hampa att knyta runt servetter gärna med en liten blomma
    Lite tips
    Kram malin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails